Taxi nodig? Bel ons!    0474 45 00 00

Veelgestelde vragen

Hier vindt u extra informatie terug over onze taxidiensten.

Wat zijn jullie tarieven?

Tarief A (Standaard tarief)

Vertrekgeld: € 3.5
Prijs per kilometer: € 2.5
Wachtgeld per uur: € 50
Nachttoeslag: € 3

Tarief B (Weekend tarief)

Vertrekgeld: € 3.5
Prijs per kilometer: € 2.8
Wachtgeld per uur: € 50
Nachttoeslag: € 3

Tot hoe lang op voorhand kan ik mijn rit online aanvragen?

U kan uw rit aanvragen via het online reservatieformulier tot 24 uur op voorhand.

Wenst u een rit binnen 24 uur te reserveren? Neem dan telefonisch contact op.

Wanneer begint de taximeter te lopen?

De taximeter begint pas te lopen vanaf het ophaaladres. U betaalt wel eenmalig € 3,50 vertrekgeld. Dit is een vast bedrag dat alle kosten dekt om de taxi tot aan het ophaaladres te brengen.

Kan de taxi blijven wachten?

Ja! Geef tijdig door aan onze taxichauffeur dat deze ter plaatse op u moet blijven wachten. Per uur bedraagt het wachtgeld € 50.

Wat is een nachttoeslag?

Wanneer u een taxi gebruikt tussen 22u ’s avonds en 6u ’s morgens betaalt u eenmalig een nachttoeslag van € 3 per taxirit. Als de taximeter € 10 aangeeft, zal dit dus verhoogd worden naar € 13.

Betaal ik meer voor extra bagage en/of koffers?

Neen! De prijs die u betaalt, wordt telkens aangegeven via de taximeter. Voor extra bagage of koffers wordt dus niets aangerekend. Geef tijdens uw bestelling wel door hoeveel koffers moeten vervoerd worden. Dit maakt het voor ons mogelijk om het gepaste vervoer in te zetten.

Betaal ik meer voor extra reizigers?

Neen! Net zoals bij de bagage betaalt u enkel datgene wat de taximeter aangeeft. Let op! Onze taxi’s kunnen maximum 4 reizigers vervoeren. Bij een groter aantal reizigers raden wij dan ook aan om een taxibusje te bestellen, waarmee maximaal 8 reizigers kunnen vervoerd worden. Voor een taxibusje betaalt u overigens hetzelfde tarief als voor een gewone taxi.

Wanneer en hoe kan ik betalen?

Op het einde van de rit betaalt u aan onze taxichauffeur. Wij bieden volgende betalingswijzen aan:

  • Cash
  • Bancontact
  • Visa/Mastercard
  • Payconiq
Krijk ik bevestiging van mijn bestelde taxirit?

Wanneer u een bevestiging nodig hebt van uw bestelling, raden wij aan om uw taxirit online te reserveren. We sturen u de bevestiging door per mail.

Kan ik een factuur of betaalbewijs ontvangen?

Op het einde van de taxirit overhandigt onze chauffeur u een betalingsbewijs. Wanneer u een factuur nodig hebt voor uw vennootschap kan u deze per mail aanvragen op info@taxisymforasa.be. Facturen worden enkel opgesteld indien wij beschikken over alle vereiste informatie:

  • BTW-nummer
  • Officiële bedrijfsgegevens
  • Datum van de taxirit(ten)
  • Reeds betaald of niet
Zijn jullie 24/7 bereikbaar?

Buiten kantooruren kan u ons 24/7 contacteren op 0474 45 00 00.

Wanneer weet ik hoe laat mijn chauffeur mij oppikt?

Ongeveer 20 minuten voor uw vertrek ontvangt u een SMS of telefoontje met meer informatie over het vertrekuur, zowel bij het ophalen als het afhalen.

Kan ik reizen met kinderen?

Voor kleine kinderen kunnen we een gepaste kinderstoel voorzien. Gelieve bij het aanvraagformulier of telefonisch dit nadrukkelijk te vermelden.

Mijn vlucht heeft vertraging. Wat nu?

We volgen uw actuele aankomsttijd nauw op en zorgen ervoor dat we tijdig aanwezig zijn. 

Is uw vliegtuig geland en bent u niet binnen 45 minuten in de aankomsthal, dan wordt er een surplus bijgeteld van € 12,5 per kwartier dat u te laat bent. Uw supplement vervalt als er sprake is van overmacht (zoals problemen bij het ophalen van bagage of bij het uitstappen van het vliegtuig). 

Ik ben net geland op de luchthaven. Waar vind ik jullie?

U vindt ons via het bordje ‘Taxi Symforosa’ of via uw bedrijfslogo in de aankomsthal.